lauantai 1. maaliskuuta 2014

Käsitöitä

Maaliskuun ensimmäinen päivä :) Tästä se kevät alkaa...Meillä täällä on kyllä aika pimeää ja sateista.

Olen tässä viimepäivät  istunu käsitöiden parissa kaiken ajan oikeastaan, mitä lapsilta olen ehtinyt...Kävin lääkärin tarkastuksessa kontrollissa ja sain käskyn vuodelepoon. Viikkoja on nyt 32+4. Paikat onneksi olivat vielä kiinni, mutta vauva painaa todella alas ja aiheuttaa painetta kohdunsuulla. Siksi en pysty kovin pitkiä aikoja olemaan jalkojen päällä ja supistuksia tulee pienestäkin rasituksesta. Lääkäri oikeastaan käski olla lähes kokoajan makuuasennossa. Se nyt on kahden lapsen kanssa aika vaikeaa, mutta olen kyllä yrittänyt mennä makuulle aina kun vähänkin siltä on tuntunut. 


Vihdoinkin sain valmiiksi, oikeastaan jo kesällä aloittamani työn. Eli vauvan turvakaukalon päällystämisen. Siinä oli ennen sellaisen vihreä nalle kangas. Eihän tätä kovin läheltä ja tarkasti kannata katsoa, mutta itse olen ihan tyytyväinen lopputulokseen.

 Pojan huoneeseen ompelin rottinki tuoliin pehmusteen. Kangas on jäännöspaloja verhoista, jotka tein jo syksyllä. Rottinki tuoli on ostettu Ikeasta, sprey maalasin sen vain valkoiseksi.

 Löysin pojan huoneeseen ihanan vanhan sängyn 1950 luvulta :) Käytiin se jo hakemassakin, mutta ensiksi täytyy saada toi Mammut sänky pois. Ostajaki mulla sille jo onneksi on, mut hakee sen vasta viikon päästä.

 Tätä pupu perhettä olen askarrellut muutan päivän. Vielä puuttuisi ainakin se isäpupu. Kaavat ja ohjeen löysin ihanasta blogista Ripaus tunnelmaa. Pupujen vaatteisiin käytin Sinellistä ostettuja Tilda kankaita, jotka on kaapissa odottanut käyttöä jo kauon aikaa.


 Ja minun virkattu kori kaikelle käsityöjutskille on valmis. Miestä on niin ärsyttänyt kun aina on langat ja käsityöt pöydällä. Nyt mulla on niille oma paikka.
                                
                                                  


Sit lopuks täytyy vielä mainita, et muutama päivä sit mun uudet Nu skin tutteet tuli. Puhdistusmaito, kasvovesi ja yövoide. Olin kyllä tyytyväinen. Mulla on ainakin pysynyt koko päivän iho pehmeänä, eikä yhtään kuivannut. Puhdistusmaito ja kasvovesi  oli jotain 15€ pullo ja yövoide n. 45€. Minusta ei paha, jos oikeasti ovat hyviä.
                             


                            Marja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti